@heawyd
|
Scįmus Shaoghal (Şimus Şahogaîl): Scįmus Shaoghal Hrįan adı verilen bir yıldıza(güneşe) bağlı, sistemde başıboş olmayan ve Hrįan'a her zaman eşit uzaklıkta seyreden bir yörüngede hareket eden habitat bir gezegendir. Aslında merkezi manyetik alana sahip bir astreoid iken Hrįan yörüngesine oturmuş ve bu sistemin doğal fenomenleri ile son halini almıştır. Shaoghal'ın zamanla gezegen yapısı kazanmış olması, onun büyük bir gezegenden kopan sıcak bir gök cismi iken uzay boşluğunun ısısıyla sertleşen ve Hrįan sistemindeki sürtünme ile şekillenen bir yapıda olduğunu bize anlatıyor. Shaoghal her ne kadar yerçekimine sahip olsada kendi etrafında dönmez. Hrįan'ın etrafında tam tur dönüşünü 100 günde tamamlar. Yani Shaoghal'da bir yıl 100 gündür. Shaoghal'da gece ile gündüz Gheajl adı verilen uydunun Hrįan ile Shaoghal'ın arasına girmesiyle oluşur. Bu döngü ortalama 32 saattir. Yani Shaoghal'da bir gün 32 saat civarıdır. Shaoghal'daki gece ve gündüz döngüsünü her gün oluşan bir güneş tutulması olarak da adlandırabiliriz. Shaoghal'da gökyüzü leylak rengidir. Bunun nedeni atmosferi ve bağlı bulunduğu Hrįan'dır. Hrįan (Hrâyn) : Yeşil renkli bu yıldız, sisteminde 15 gezegeni barındırır. Orta büyüklükte bir yıldız olan Hrįan, Bilinen Dünya'da kötülüklerin sembolü olarak gösterilir. Yerel halkın süre gelen inanışına göre Shaoghal'ı sıcaklığıyla cezalandırmaktadır. Gheajl (Gehayl): Tahminen Shagoghal ile aynı büyüklükte ve mavi-beyaz bir renkte olan Gheajl, yerel inanca göre Shaoghal'e olan aşkından dolayı onu korumak için Hrįan'ın karşısına dikilir ancak sürekli mağlup olur. İyiliğin ve fedakarlığın sembolüdür. Shaoghal'da gece ve gündüzün oluşumuna doğrudan etki eden Gheajl, Hrįan'ın etrafındaki tam tur dönüşünü 28 saatte tamamlar. Shaoghalde ise bir gün ortalama 32 saattir. Bu bilgi ışıgında Shaoghal'ın bu sisteme sonradan dahil olduğunu, bu nedenle tam tur dönüş hızının çok daha yavaş olduğunu ve Hrįan'a daha uzak olduğunu anlayabiliriz. Ancak Gheajl'la birlikte Hrįan'a olan uzaklık farkları çok değildir. Burada belirleyici olan daha çok dönüş hızlarıdır. Sistemdeki diğer gezegenlerin Hrįan'a olan uzaklığı düşünüldüğünde, Gheajl'den farklı bir dönüş hız sergilemezler. Yani Hrįan sisteminde Shaoghal dışında anomali gösteren başka bir gök cismi bulunmamaktadır. Dhaoįne (Dhaoiyn): İnsanlık... Anlamlı ve kapsamı çok geniş. Dhaoįne Shaoghal'da "Shaoghal'a ait olmayan" anlamına gelir. Dhaoįne felsefesi temelde hayatta kalmak için çaba harcamaya ve ait olmadıkları bu topraklara şükranlarını sunmaya dayalıdır. Kullanımı zamanla sosyolojik olarak genel insan tasviri anlamı kazanmıştır. Başka yerden geldiklerine ve buraya ait olmadıklarına emin bir tavırdadırlar. Bilim ve felsefeye doğal gözlem ile yön verdikleri için Dhaoįne görgüsü bundan fazlaca etkilenmektedir. Yani Dhaoįneler tarihleri boyunca hep nereden geldiklerini, kim olduklarını ve hayatta kalmayı başardıkları yöntemleri kime borçlu olduklarını sorguladılar. Sonuç olarak Shaoghal'a kişilik yükleyen ve bunu bir inanç biçimine dönüştüren bireylere evrildiler. Cevap veremedikleri soruları sormaktansa onlara hayatın acı yönleriyle kılavuzluk eden Shaoghal'a tapmak, bir felsefeyken dini normlara dönüşmüştür. Shaoghal Dhaoįneler için hayatlarıyla oynayan yaramaz bir baba gibidir.
"Shaoghal'ın evlatları". Dachaį Dhaoįnelerin doğal adaptasyona ihtiyaç duymayan ya da bunu çok önceden başarmış canlı grubuna verdikleri isimdir. Dachaį olgusu üç farklı alt türde değerlendirilir. Bu canlılar Scįmus Shaoghal doğası içerisinde yer alır ve yaşayıp yaşamadıkları konusunda Dhaoįneleri ikiye bölmektedir. Dhaoįnelerin bir kısmı bu türlere kutsal yakıştırması yaparken, diğer kısım ise yaşamadıklarını ve sadece belirli bir amaç uğruna kullanılmaları gerektiğini savunur. Bu durum Shaoghal inancının sorgulanmasına ve Bilinen Dünya üzerinde hem askeri hem de ekonomik bir ayrım oluşmasına sebep olmuştur. Güç ve çıkar amaçlı krallıklarla manevi krallıklar arasında politik bir savaş nedeni olarak görülen bu ayrım, Qujntus çağının temel dinamiklerini oluşturmaktadır.
Kimliksiz,şekilsiz,görüntüsüz,suretsiz... Varlıklarını kanıtlayan fenomenler dışında aslında var olmayan Dachaį türüdür. Gözle görülmeyen, istemedikleri zaman duyulamayan, düşünsel davranışlar sergileyen ama organik bir beyin ve vücut yapısına sahip olmayan, doğada bulunan her şey ile etkileşime geçebilen atom altı bir canlı türüdür. Cansız elementlere can verebilen ya da canlı olarak tanımlanabilecek organik yapıdaki yaşam formlarıyla ruhani etkileşimlerde bulunabilen Spįoraların bunu neden yaptıkları hala bilinmemektedir. Genel olarak müstehzi bir karakter sergiledikleri için Dhaoįneler tarafından tehlikeli bulunmamakla birlikte, vahşi doğada dikkat edilmesi gereken bir türdür. Dhaoįneler üzerinde halisünasyon, rüya hali ve zihinsel bulanıklık gibi olumsuz etkilerinin yanı sıra geleceği görme, öngörü gücü ve duyu artışı gibi Shaoghal'da olumlu sayılabilecek etkileri de vardır. Dhaoįne literatüründe bir Spįorayı eğitmiş ya da onunla dostluk kurmuş Dhaoįneler mevcuttur. Ancak bunun belirli bir tekniği yoktur. Yani bir Spįoranın elde edilebilmesi doğrudan onun karar mekanizmasıyla alakalıdır. Düşünsel yapıları bu iradeyle katidir. Shaoghal inancına mensup kişilerin Dachaįlerin canlı olduğuna kanaat etmeleri, düşünce ve özgür iradeye sahip olmalarından ileri gelir.
"Canlı element" anlamındaki Eįleamaįde, doğal olan ana ve ara elementlerin bir Spįora ile evrimleşmiş haline denir. Tamamen bir anomali olmasına rağmen Ecdoraį kabul edilmeden ayrı bir tür olarak kabul görmelerinin nedeni, mutlak elemental yapılarının ve farklılık göstermesine rağmen değişkenlik göstermeyişidir. Maddeseldirler. Farklı element ya da aynı anda bir kaç elementin birleşiminden oluşabilirler ancak maddesel evrimden sonra değişkenlik göstermezler. Shaoghal'da binlerce farklı Eįleamaįde gözlemlenmiştir. Her büyük krallık askeri amaçlı Eįleamaįde evcilleştirir ve Ecdoraįlerle birlikte bu alanda önem arz ederler. Her krallığın gücü bu unsurlarının kalitesine doğrudan bağlıdır. Örnek olarak Messjna Krallığının Bratag'ı (Bratah) gösterilebilir. Kral Konstant'a ait olan Bratag en korkutucu Eįleamaįdelerden birisidir.
Ecdoraį türü devam eden evrimsel sürecin bir yansımasıdır. Shaoghal atmosferinden kaynaklanan bir enfeksiyonun neden olduğu ektoplazmik salgılardan oluştuğu düşünülen Ecdoraį türü değişkenlik gösterir. Renkleri beyazdır ve ektoplazmik koşullardan etkilenen her unsur beyaz salgı oluşturur. Doğada belirli bir şekli olmamasına rağmen kendini savunma ve avlanma durumunda belirli şekillere bürünür. Ecdoraį türü kendi türünü avlar. Bu avlanma beslenme amaçlı değildir. Av eğer sonuca ulaşır ise Ecdoraį avını sentezler ve evrim geçirir. Bu evrim rastlantısal görünsede değildir. Kaç alt tür avladığına bağlı olarak belirli bir formda evrimleşirler. Dhaoįnler her formu bir Ecdoraį cinsi olarak adlandırmıştır. Doğada hala adlandırılamamış Ecdoraį türleri bulunmaktadır. Bu durum evrimsel sürecin sonsuzluğuna işaret olarak kabul edilir. Ecdoraįler atmosfer ve gün ışıgından besin yapar ve bu şekilde beslenirler. Bu bir anlamda fotosenteze benzer. Bahsi geçen enfeksiyondan Dhaoįneler de etkilenmiştir. Ecdoraįlerin %90'ını oluşturan bu salgı, enfeksiyonla evrimleşmiş bütün canlı türleriyle etkileşimde bulunmalarına olanak sağlar. Bu nedenle doğada Dhaoįneler Ecdoraįlerin potansiyel avlarından birisidir. Dhaoįnelerin salgıladığı ektoplazma seçilen Ecdoraįnin evcilleştirilmesine olanak tanır. Ancak doğada olduğu gibi evcilleştirmek istediği Ecdoraįyi avlaması ve sentezlemesi gerekmektedir. Bu av için simya ve Ecdoraį kullanmak zorundadırlar. Eįleamaįde ve Ecdoraįlerin savaş sırasında etkileşime geçmeleri bazı anomalilerin ortaya çıkma olasılığını güçlendirir. Bu nedenle Eįleamaįdeler tercih edilen bir avlanma yöntemi değildir. Doğada bu iki tür birbirini görmezden gelir. Bunun nedeni tam olarak bilinmesede Ecdoraįlerin kendi türünü av olarak benimsemesinden dolayı, başka yaşam formlarıyla ilgilenmemesi olarak kabul görmektedir. Eįleamaįdeler ektoplazma salgılamaz. Spįoralar da Ecdoraįlerle etkileşimde bulunmaz. Bunlar Dhaoįnelerin anlam veremediği ve çözmeye uğraştıkları fenomenlerdir. Eįleamaįdelerin ektoplazma salgılamaması anlaşılabilir olsada, Spįoraların Ecdoraįlerle neden etkileşime geçmedikleri önemli bir sırdır.
Ahvmarabad kökenli deist bir topluluk olan Dabhaįler, Qujntus çağından sonra Shaoghal'da ayrı bir tür olarak kabul görmeye başlamışlardır. Scįmus Shaoghal inancını reddetmektedirler. Ecdoraį değillerdir. Dhaoįne değillerdir. Eįleamaįde ve Spįora da değillerdir. Peki nedirler? Çeşitli teoriler arasından genel kabul gören düşünce, kabaca bazı simya teknikleri kullanılarak Dhaoįnin ruhunun bir Spįorayla yer değiştirmesidir. Ancak Spįoraların Ecdoraįlerle etkilesime geçmemesi ve her Dhaoįnin pratikte bir Ecdoraį olmasını sağlayan ektoplazmik salgıları nedeni ile Dhaoįne ait ruhun vucuda geri koyulmasını mecburi kılmalıdır. Yani bir bilinç doğrultusunda öldürülen Dhaoįne, vücudu gerekli koşullar ile evrimleştikten sonra tekrar diriltilmektedir. İnsan bedeninin elementlerden oluştuğu ve dolayısıyla bir Spįoranın insan bedenini Eįleamaįde'ye dönüştürebilmesi teoride mümkündür. Ancak yapay yolla yaratılan bu anomalinin mutlak bedelleri olmalıdır. Bu kabul edilemez bir sonuçtur. Yaşama, doğal evrime aykırı bir şekilde müdahale etmek, Scįmus Shaoghal'da kutsal olan her olguya aykırıdır. Sjn (Siyn): Scįmus Shaoghal su elementinden yoksun bir gezegendir. Buradaki hayat ve yaşam formları Dhaoįneler dışında suya ihtiyaç duymaz. Dhaoįneler su elementinden habersiz oldukları ve doğal ortamda gözlemleme şansı bulamadıkları için, hayatta kalmalarını sağlayan sjn adlı sıvıyı simya ile sentezlerler. Sjn atalardan kalan bir mirastır. Büyük simyagerler dışında doğaçlama simya yapan ve bu konuda uzmanlaşan simyagerler sjni saflaştırmaya çalışmıştır. Tertjum çağından Qujntus çağına kalan yazıtlarda simyanın üç yerine dört elementle yapılması gerektiği ve dördüncü elementin ise sjn olduğunu belirtilmiştir. Sjn Dhaoįneler için hayatta kalma amaçlı kullanılan bir serum iken, bu bilgi ışığında bilimsel zanaatin eksik parçası haline gelmiştir. Ancak eksik elementin sjn olmadığını ve sjnin simya sentezinde eksik ya da fazlalık olduğunu anlamaları uzun sürmemiştir. Eski çağlardan kalan bilimsel veriler ışığında "Sjn Chogadh" adı verilen savaşta gerçekleştiği düşünülen doğal fenomeni simya ile gerçekleştirmeye karar veren Giges Markisi Abramaljnn, bunu çok büyük boyutta yaparak Shaoghal'ın doğal yapısını değiştirmeyi hedeflemektedir. Abramaljnn'e göre Qujntus çağında Sjn vasıtası ile rastlantı sonucu var edilen Uaįne (Yayne) türü, Dhaoįneler için zannedildiğinden daha önemlidir. Uaįne "yeşil yaprak" anlamına gelmektedir. Dhaoįne dilinde yaprak kelimesinin bir karşılığı yoktur. Çünkü su olmayan bir gezegende bitki örtüsü,bitki örtüsü olmayan ortamda ise yaprak bulunmamaktadır. |
0% |